SENS TEMATYCZNOŚCI

Oczywiście nie zawsze „tematyczność” miała sens tak prymi­tywny, ale i w przypadkach bardziej subtelnych, złożonych chodziło o możliwość szybkiego i łatwego rozpoznania muzyki ukształtowanej w tym celu w specjalny sposób. Każdy melo­man zdaje sobie sprawę, że w formach symfonicznych, kame­ralnych czy instrumentalnych fragmentami najłatwiej uchwyt­nymi, najbardziej wyróżniającymi się, które nawet niewyro­biony słuchacz potrafi rozpoznać — są tematy. Jedyną ewen­tualnością, z której często korzysta film, jest posługiwanie się głównie lub wyłącznie częściami tematycznymi w wypadku adaptowania dla potrzeb ekranu muzyki autonomicznej.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)