PODOBNIE JAK W OPERETCE

Podobnie jak w operetce akcja zatrzymuje się, by bohater na przodzie sceny mógł wypowiedzieć w długiej arii nurtujące go uczucia, tak i w filmach, na które sztucznie nałożono obcą im gatunkowo konwencję, następuje zahamowanie normalnego toku wydarzeń. Bohater ujmuje gitarę i śpiewa, by dać wyraz nurtującej go nostalgii, lub też para żegnająca się przed wy­ruszeniem na front zaczyna niespodziewanie wyznawać uczucia śpiewem. Różnica pomiędzy analogicznym chwytem w musi­calu polega na tym, że podczas gdy w filmie, nie tyle zreali­zowanym w stylu operetki, ile uwzględniającym jej konwencje, muzyka nagle i bez uzasadnienia wkracza w realistyczną akcję, musical starannie przygotowuje tego rodzaju sytuacje tak przez swoisty sposób prowadzenia narracji, jak i oprawę sceno­graficzną.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)