NIEZALEŻNOŚĆ POLITYCZNA

Niezależność polityczna mediów publicznych jest wszakże często iluzoryczna – w wielu krajach silne partie polityczne mają wpływ na skład rad nadzorczych i zarządy tych me­diów (np. RAI we Włoszech czy ARD i ZDF w Niemczech). Łatwiej jest utrzymać ich niezależność ekonomiczną, choć rywalizacja z nadawcami ko­mercyjnymi i tak wymusza częściowe dostosowanie programu do ich oferty (zjawisko konwergencji programów). Wreszcie zdarza się, a TVP S.A. jest tego „klinicznym” przykładem, że infiltracja polityczna nadawcy idzie w pa­rze z komercjalizacją sposobu działania i oferty programowej.Do kategorii mediów komercyjnych należą te instytucje nadawcze, któ­rych mechanizm regulacji opiera się na środkach ekonomicznych (wariant III), głównym zaś lub wyłącznym celem działania jest osiąganie zysku. Po­zostałe elementy mechanizmu regulacji mają zapewnić właścicielom nadaw­cy maksymalne dostosowanie sposobu działania do wymogów konkurencji rynkowej, a także swobodne dysponowanie zyskami.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)