MOŻLIWOŚĆ SPRĘŻENIA

Da­wało to możliwość spiętrzenia – konfliktów już w ekspozycji i wszechstronnego operowania kontrastem w całym dziele. W filmie „temat antytetyczny” nie oznacza oczywiście kon­strukcji typowych dla sonaty czy symfonii romantycznej, lecz jedynie takie ukształtowanie myśli muzycznej, by w ramach jednej całości zawarty był kontrast..Tematem antytetycznym jest muzyka do głośnego filmu ja­pońskiego Naga wyspa, którego twórca zrezygnował w ogóle ze słowa i tylko w minimalnym stopniu wykorzystał szmery. Jak w większości filmów japońskich, muzyka nie ma tutaj charakteru egzotycznego, lecz przemawia językiem europej­skiego romantyzmu.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)